KÖPVILLKOR


KÖPVILLKOR

Köpevillkor tillämplighet

Dessa köpevillkor är tillämpliga i de fall svensk lag eller annan tillämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med desamma. För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt distans avtalslagen och för företag gäller köpslagen. Köpslagen är, till skillnad från konsumentköplagen, dispositiv. Vilket innebär att företag kan avtala annat än vad lagen föreskriver.


Priser

Samtliga priser är inkl. moms. Vi reserverar oss för prisändringar i form av valuta ändringar, leverantörs prishöjningar, felaktiga rabatter eller liknande efter din beställning. Om sådan situation inträffar kommer du att underrättas av E-Swaard om det nya priset. Du har då rätt att avbeställa varan.

Förvaring av fordon

För att garanti ska gälla bör fordonet förvaras i ett fuktfritt utrymme. För att behålla batteriets livslängd så länge som möjligt, förvara alltid batteriet i rumstemperatur när det inte används. Kom alltid ihåg att ta ditt batteri med dig in när det fryser. Kallt väder förstör gradvis batterierna.


Order

En order är bindande. I undantagsfall kan vi radera en order innan produktionen av varan påbörjats. Specialbeställningar är bindande och en betalning måste ha gjorts innan produktionen startar.

Betalningssätt

Betalning kan ske via kreditkort, Klarna Checkout eller Swish. Vi erbjuder i samarbete med Klarna fakturering till privatpersoner. Du får fakturan från Klarna, och kan betala hemifrån i lugn och ro. Få först. Betala sen faktura 14 dagar. Som kund hos oss kan du med Klarna välja att betala hela beloppet direkt på första fakturan eller att dela upp betalningen på upp till (6/12/24 månader) Betalningstiden är 14 dagar, ingen extra avgift tillkommer. Vid betalning mot faktura kan kreditinformation (UC) komma att hämtas. Leverans mot faktura sker enbart till folkbokförd adress. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med 60 kr, samt dröjsmålsränta med 24 % + gällande referensränta.


Faktura företag

Vi fakturerar endast aktiebolag, kreditkontroll utförs på alla företag innan varan skickas. För att säkerställa att ingen obehörig beställer varor i företagets namn levererar vi enbart till registrerad företags adress. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med 60 kr, samt dröjsmålsränta med 18%. Observera att inga varor lämnar vårt lager innan betalning är genomförd.


Leverans och frakt

Vårt mål är att varan ska ankomma till dig inom 3-5 arbetsdagar efter gjord beställning. Du som kund ansvarar för att personligen ta emot leveransen för att säkerställa att den levererade varan är utan skador. Vi på E-swaard lämnar över ansvaret till fraktbolaget när det lämnat vårt lager.


Transport skador

Rutiner vid skada, brist i leverans och saknad sändning: Kontrollera godset så att rätt antal kolli mottagits och om synliga skador finns på emballaget/godset. Observera att skadan har noterats av chauffören på kvittens eller fraktsedel direkt vid mottagandet, det ligger på köparens ansvar för att vi ska kunna gå vidare med ärendet mot frakt företaget. Skadat gods och emballage ska sparas och fotograferas, skicka bilderna till: info@swaard.se 

Vid saknat gods ska ni i första hand kontakta fraktbolagets kundtjänst. Varan bör returneras i eller tillsammans med sin originalförpackning. Retur avgift för eventuell värdeminskning kan tas ut på din retur.


Skicka varan till: 

E-Swaard AB

Gamla årniltsvägen 10

31330 Oskarström


Returer Ångerrätt

Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt distans handelslagen. Ångerrätten börjar gälla samma dag som varan (eller en väsentlig del av den) tas emot av konsumenten. Meddela oss senast 14 dagar efter mottagande av din produkt, om du vill utnyttja ångerrätten. Det är du som konsument som får betala för returfrakten själv. Vi löser inte ut varor som skickas mot postförskott/efterkrav. Varan bör returneras i eller tillsammans med sin originalförpackning. Ångerrätten tillåter konsumenten att öppna förpackningen men EJ KÖRA eller ANVÄNDA produkten. Ångerrätten är ej tillämplig för företag. En återbetalning sker inom 30 dagar. Obs! Retur avgift för eventuell värdeminskning kan tas ut på din retur.


Garanti och reklamation

För att du ska kunna vara trygg med ditt köp ger E-Swaard dig ett års garanti på alla fordon. Garantin täcker eventuella produktions fel. Reklamation skall göras så fort ett fel har upptäckts. Undantaget från garantin är allmänt slitage eller att produkten används oaktsamt såsom däck, slangar, batterier, lampor, lås, elmotor och kedja. Har varan förvarats oansvarigt så gäller ej garanti eller reklamation. Finns det yttre skador eller åverkan på produkten så gäller ej garanti då aktsamhetskraven är brutna. Spara alltid faktura eller kvitto/följesedel för att garantin skall gälla. Vid eventuell reklamation, kontakta E-Swaard via e-post info@eswaard.se för att föra en dialog hur vi tar ärendet vidare. Vi ersätter inte trasiga delar som du på eget bevåg själv bekostar. Vid reklamation ska produkten återsändas i sitt original och med emballage som den hade vid leverans.


När fel på vara upptäckts:

Har du upptäckt ett fel på produkten behöver vår service avdelning eller våra samarbetspartner göra en felsökning för att komma vidare i ärendet, du som köpare är ansvarig för att detta blir gjort för att komma vidare till reparation. Kostnaden för felsökningen är 590:-, upptäcker vi att felet täcks av garantin står vi för kostnaderna. Täcks inte felet av garanti så meddelar vi er och offert på reparation skickas ut.

Batteri- Vi på E-swaard ersätter ej urladdade/skadade/fuktskadade batterier som misskötts på något sätt. Har problem upptäckts på batteri behöver en felsökning göras för att få reda på orsaken. Felsökningen kostar 590:- och bekostas av kunden även frakt till och från E-swaard står kunden för. Beror felet på produktion/fabriks fel så återbetalas kostnaderna och batteri ersätts

Display- Vi ersätter inte skadade/fuktskadade displayer.

Elmotor-  Vi ersätter inte elmotorn vid oaktsamhet så som överbelastning eller manipulation. Fabriks fel ersätts vid misstanke av det skicka ett mail till info@eswaard.se
Kontrollbox-  Vi ersätter inte kontrollbox som blivit skadad av oaktsam användning av cykel eller överbelastning.

Bromsar- Vi ersätter inte bromsar som på grund av oaktsamhet och överbelastning gått sönder eller slagits sig. Var noga med totalvikten på när ni framför erat fordon.


Skada

E-Swaard ansvarar ej för skada eller följdskada som den levererade varan orsakar på person eller egendom. E-Swaard uppmanar alla kunder att använda godkända skydd som hjälm och handskar.


Testning och besiktning av cykel

Innan cykeln levereras till dig som kund utförs tester på bland annat batteri, bromsar och elmotor. Allt dokumenteras och godkänds innan det lämnar oss på E-swaard.

Hantering av emballage efter mottagen vara ombesörjs av köparen.


Lagrade av personuppgifter

Alla personuppgifter som du lämnar till E-swaard lämnas inte vidare till tredje part. De uppgifter du lämnar till oss sparas för att vi ska kunna fullfölja våra förpliktelser gällande garantier och kundservice. E-swaard vidtar alla åtgärder som är nödvändiga för att säkerställa att dina uppgifter behandlas säkert och i enlighet med denna sekretesspolicy och att ingen överföring av dina personuppgifter kommer att ske. Dina personlig information sparas i ett år, detta för att underlätta garanti ärenden. Enligt GDPR lagen har man som kund rätt att bli borttagen, kontakta oss om önskemål om detta finns. Observera då att det försvårar garanti ärenden framåt.

Går du i köp tankar? Har du några frågor eller funderingar? Du är alltid välkommen att kontakta oss på:

info@eswaard.se


Vårt huvudkontor är beläget i Oskarström på följande adress:

E-SWAARD

Gamla årniltsvägen 10

Oskarström 31330

ORG: 559384-0134


Information från transportstyrelsen angående elfordon www.transportstyrelsen.se




Team E-Swaard 2024

köpvillkor 2024.pdf